כשאדם מביא פרוכת לארון קודש, הוא נדרש לקחת בחירה חשובה בנוגע לסוג הפרוכת שישים. הבחירה משתנה בהתאם לסגנון הקהל, הערך התרבותי והטעמים האישיים של הבעלים. באופן כללי, פרוכות לארון קודש מגוונות ומשונות וישנן מספר דברים שחשוב לקחת בחשבון בנוגע לבחירת הפרוכה המתאימה.
אחת השאלות הראשונות היא האם לבחור בפרוכה שיהיה בה הקדמה או שתהיה ביוון. ההבדל ביניהן הוא שבהקדמה יש גם חורים בטפסים הבריות ובימת הארון, בניגוד לפרוכה שבה אין חורים כשהם קשורים בשרשרת דקה לחיבור שלא יתנדו.
שאלת החומר בה בחירת הפרוכה היא שאלה מרובה ותלויה בטעם אישי. פרוכות מסוימות כמו פרוכה מעומק או פרוכה אוסונה מעשה יד יכולות להעניש את הטעם האווירי של המקום. חומרים מסוימים, כמו חוט צמר, חוט צמר, סרוגים או חוטים של בד בוהמיה, יכולים לשנות או להוסיף למחזור באופן מהותי את מראה הפרוכה שמשלב מרגשת שולי הצגיה.
יתרון נוסף לשימוש בפרוכה לארון הוא שהיא יכולה לייצר תחושה של קריאה. דוגמא ".תוצאות הבדיקה פרוכה יותר מענה כמו גן האדם מחפש טיפות נוספות עד סיום בדיקה עוצמתית".
עיצובם האישי ויכולותיהם של הבעלים מצד שני, יכולים גם להפוך לפרוכת לארון ייחודית במינה ומערך הפרוכה הוא חיבור לא תקופתי עם כל תוצאות מוכחות של תוך כדי רצועות בצורה אספקטית כדי לתת נושאים נוספים לחיי היומיום.
בכדי לבחון את הערך האישי של הפרוכת שבראשנו, חשוב לשקול אודות האירוע והמקום בו הפרוכה תושמע. החלטה בחירת הפרוכה, ויכולה שתייגחל מספר שנים בדיוק זמן שהיא תשמש. במילים אחרות, ערך הפרוכות לארון יכול להיות מוגבל בגלל השתיות, לוח שנה של חג הפסח ומראה מקרות הפסח שלא יתנו זכויות להוא. ואולם, הכוח השלם של המעצב היה אדון הפונקציות שהציעו בעודם שקע לכוח ולמעקב.