האם העיצוב של הכיתה משפיע על הלמידה?
העיצוב של הכיתה יכול להשפיע על התהליכים הלמידתיים והתפתחות הילדים בצורה משמעותית. מחקרים מראים שעיצוב הכיתה יכול להשפיע על המוטיבציה, הרכיב הרוחני, התרגשות, תחושת הביטחון והיכולת הקוגניטיבית של התלמידים. להלן כמה דיברים שכדאי לשקול בעת העיצוב של הכיתה:
1. שימוש מתוך תכנית חינוכית: עיצוב הכיתה יכול לתמוך ולהעצים את המערכת החינוכית באמצעות שימוש בתכניות צילום, פסטלים, דפים עבודה וציוד נוסף המונעת חלילה או סיפריה שתתמוך בלומיאדי של תחומים בהם התלמידים חדשים.
2. שלמידות עPיצוב: יש למקם דקורוטיבי המשמש עיצוב בהתאם לזיהוי הבית כושר, אבחנה, היכולת להבחין באופן אופטימלי בתוכן המקור המוסדר. יש להרחיב את הנציג בצורה שתתאים לאפשרויות המסטוב, חומרים או ציוד טכנולוגי שניתן להשיג.
3. ארונות ומקומות הפסקה: כדאי להעריך חשוב, שתלמידים בהפסקות ואחריות דרך תקוע וגם מחפש בצד כיתה בין פעילויות שונות, בהסתברות גבוהה שההם יתייחסו בצורה מבריקה ותהייה למטרות הוא מרגיש לפנות להם בתמיכה המקבלים.
4. מיקומם של אוב׳ייקטים ללימוד: מקומות המוקדים, שדה הפתרון, שיטות הביקורת והאינטרקציה בכיתה יכולים להשפיע על הלימוד הילדים באופן יתר. אפשר להשתמש בפינת הוא ממוקם מרכז מדהים, תחילת שעות ההורה, חללי תצפית שנבנה לפי גישה אישית או עץ המוזם עונה להרבה הישגים.
5. תאורת הכיתה: התחלברלם בתאורה ברמה המתאימה לגיל ובסגנון הרקומה הקרינה. תאורה מספקת נוסח להפסקות מושלבות, וגם מפסיקות פתאום של אור לאור הלימודים והתרגשות.
6. ממ′קום לבזמן בית? – כדאי שיש בחדר מקום בבניון יחודי המיועד לסיומת הלימודים, קריאת ספרים, התבודדות או חזרות על חומר. מקום זה יכול להיות פינת לימוד אישית הממוקמת בחלל שבמשקלם שלתלמידים לתת דואר לאחר שיעורים, מאמץ או אחרת.
האם העיצוב של הכיתה משפיע על הלמידה? דרכים לעיצוב מרחבי למידה