"יצירת מרחבי למידה היא תהליך המתבצע באמצעות יצירת סביבה מקודשת ומגוונת שמעודדת את התפתחות הידע והכישורים של הלומדים. מרחבי הלמידה יכולים להיות גופניים או וירטואליים, והם יכולים לכלול מגוון אמצעים וכלים שמשפרים את תהליכי הלמידה והבנת החומר.
בניית מרחבי למידה יצירתיים ומותאמים אישית עשויים לשפר את התרחיש החינוכי, לשפר את מערכת התמיכה ולקדם את הרכיב הדידקטי בלמידה. מרחבי למידה יצירתיים יכולים לספק מגוון רחב של חוויות למידה גם בסיועה של מודלים מזוהים, חוויות רב-חושיות, משחקים חינוכיים ועוד.
מרחבי הלמידה מגוונים היטב יכולים לספק הזדמנויות ליצירת קשר עם החומר, ליצירת קשר עם תלמידים אחרים ולפיתוח מיומנויות חיוניות כמו חשיבה ביקורתית, שליטה עצמית, יכולת השקעה ויכולת עבודה בצוות. חשיבותם של מרחבי הלמידה הנכונים היא במידה רבה האחראית על ההצלחה האישית והאקדמית של התלמידים ועל היכולת שלהם להימנע מן השמדת הקונטנט הפורמלי במערכות החינוך.
בניית מרחבי למידה יצירתיים דורשת רעיונות חדשניים ויכולות יצירתיות. היא גם דורשת הבנה טובה של צרכיהם ורקעם הלמידתי של התלמידים השונים, כדי לאפשר התאמה אישית ויצירת שקיפות לתהליכי הלמידה."