דבר ראשון שכדאי לדעת בנושא משרד פרסום בצפון הוא שהמשק הפרסומי באזור זה נרקם ממגוון רחב של חברות ותקשורת פרסומית המתמחות בתחום זה. ישנם מספר שחקנים מרכזיים בשוק, וגם מגוון של משרדים קטנים ועצמאיים. ביניהם המשרדים פועלים בתחום הפרסום, המדיה והיחסי ציבור.
בצפון ממוקמים מספר ערים ומרכזי תעשייה נוספים. ערים כמו חיפה, נתניה, קריות ועכו שיש בהן חברות פרסום מוכרות וגדולות. יש גם אזורים פחות מאומצים בידי התחום הפרסומי הממוקם פיתה מעט יותר מרחק מהנושא והעיר.
הוכח ללא ספק כי שוק הפרסום בצפון נמצא בתהליך צמיחה, ועם פוטנציאל גדול לצמיחה נוספת. בימים אלו, עם הפיתוח המתמשך של חברות ההייטק והסטארט-אפים באזור, יש אינטרס גדול לפרסמם ולשפר את יכולת השיווק שלהם.
מה שחשוב לדעת במגזר זה הוא שבצפון ישנן למעשה שתי שפות תקשורת – עברית וערבית. באופן טבעי, זה גורם לשיוויון את העולם הפרסומי באזור והפוגשות במקומות השונים בו. נתח טוב עבור חברות הפרסום בישראל, מבחינתן יש איזון חד ומסוים בין השוקים.
אולם, הצרכים והרצונות בשתי האוכלוסיות השונות יכולים להיות שונים לחלוטין. בנוסף, גם בתוך האוכלוסיות עצמן יש דגשים תרבותיים וחברתיים שונים. הבנת כל זאת היא קריטית לשותפים בשוק – המותגים והמדיה – לקבל הכרות עמוקה ולהתאים את עצמם לשוק המגורים בו.
מבחינה רעיונית ויצירתית, המשרדים בצפון לא נמסרים לאירועים של השקת קמפיין שלא יצאים לפועל, אלא מקשיבים ללקוח ומנסים לבנות לו יחס מעניין וארוך טווח עם לקוח – חברה, מוסד ציבורי או פרטי. כלומר, ניתן לצפות לעבודה יחד עם המגזרים המובילים במסגרת אוחדה הכוללת מגוון של פעילויות, כולל קריאה אזרחית, כשחלק מתרבויות המקומיות משתתפת.