ניהול קמפיין לידים הוא תהליך המתרחש בעסק בו יש שימור, ניתוח וניהול של כל הפעילויות הקשורות לגיוס ושמירת לידים. זה כולל יצירת תוכן, קידום ממומן, שיתוף פעולה עם צוותים נוספים בחברה, ועוד.
המטרה העיקרית של ניהול קמפיין לידים היא להגדיל את מספר הלידים שנרשמים לעסק ולסייע בתהליך השימור שלהם כך שיתמוך במערך המכירות ויקדם את החזרה על השקעים והיקף העסק.
הכיוון הראשון של ניהול קמפיין לידים הוא ליצור ולהפיץ תוכן מגנטי שיכניס את המבקרים למערכת הלידים של העסק. זה יכול להיות כתבות בבלוג העסק, מדריכים או סרטונים וכו '. זה נעשה באמצעות קידום אורגני ופרסום ממומן כמו פרסומות ממומנות על פי פעולת הלידים שסברו בעצמם להשאיר פרטים שיכניסו אותם למערכת הלידים.
לאחר שהלידים נמצאים במערכת הלידים ומשם מתחיל תהליך ייעודי לשמירתם וניהולם תוך ניתוח במערך המכירות. זה כולל תהליכי אוטומציה שדרכם מתבצעות פעולות דחיפת מידע ושימור הלידים והפניות בשלבים שונים מתוך התהליך המכירתי. זה יכול לכלול תהליכי פילוח, ניהול קשרים, סדרי עבודה ועוד.
חלק מהעבודה הגורמת לחידוש העיניים של החברות הכיוונית לעובר דרך עובודה תוך ניתוח המדדים שלהם, הם מסנני שיתוף פעולה בין צוותי ביצוע ומסופקים בקידום של עסקים אחרים בעזרת הכלים שהם מממנים פרסומות ומכירות ממומנות שהם מנהלים.