5 טיפים לשיפור העבודה שלכם מול לקוחות

5 טיפים לשיפור העבודה שלכם מול לקוחות

כל בעל עסק או חברה מתמודד עם הסוגיה של לקוחות. זהו נושא רחב ידים הטומן בחובו לא מעט נדבכים שיכולים הן לסכן את העסק והן לגרום להצלחה שלו – הכל תלוי איך העבודה מתבצעת.

לצד שירות הלקוחות חשוב להשקיע במערכות שישפרו את יעילות העבודה של העובדים. זאת בשביל לקצר את זמן העבודה על מוצרי החברה.

במאמר זה יוצעו 5 טיפים מנצחים לשיפור עבודתכם לא משנה אם בבעלותכם חברה גדולה, יזמים בצעדיהם הראשונים ובעלי עסקים.

טיפ 1 – חשיבותו של יועץ עסקי מנוסה ומקצועי לצידכם

לפני שנבין על חשיבות יועץ עסקי בשבילכם, עלינו להבין מה זה בכלל יועץ עסקי.
יועץ עסקי הוא שירות המגיע בשתי שיטות:

  • ליווי אסטרטגי לאורך זמן – תכנון פעילות של בעל העסק בפעילות השוטפת.
  • בניית תוכנית ממוקדת – זהו שירות ליווי קצר מועד, שממוקד מטרה ופרויקט.

יועץ עסקי מסתכל רוחבית על העסק שלכם, כלומר, הוא מתייחס לכל המחלקות שיש בארגון.  הרבה פעמים יעוץ עסקי מתחיל בליווי נקודתי, ובמידה וחווים הצלחה הלקוחות מן הסתם ימשיכו.

לא מעט עסקנים פותחים עסק ללא ידיעה מראש לאן הם נכנסים. כאן נכנס לתמונה יועץ עסקי.
על מנת להישאר בדרך הישר, ולנהל נכון את העסק שלכם, היועץ העסקי המלווה אתכם אמור ללווות אתכם בכל התהליכים העסקיים.

טיפ 2 – טיפול נכון בלקוחות החברה

לקוחות הם הלחם והחמאה של כל חברה או בית עסק ויש להתייחס אליהם עם הרבה אמפתיה. לכל בית עסק יש לקוחות חדשים, חוזרים וכאלה שהם לא מרוצים הנה הדרכים לטפל בהם.

לקוחות חדשים אתם יכולים לגייס בעזרת חשיפה נכונה. כמה קמפיינים בפייסבוק או גוגל יכולים להקפיץ אתכם לטופ ברשימת החיפושים, ומכאן יגיעו לקוחות חדשים.

בשביל לשמור על לקוחות חוזרים צריך לייצר הנעה לפעולה מספיק משכנעת על מנת שהם יחזרו, לדוגמה: שימוש ברשימת המיילים של לקוחותיכם בשביל לשלוח מבצעים חדשים או קיימים.

קודם כל צריך להבין כי לקוח לא מרוצה, הוא אדם שרכש את המוצר שלך, והוא אינו מסופק ממנו משלל סיבות.

לקוח לא מרוצה קל לזהות משום שהוא בדרך כלל יצעק או יביע את אכזבתו מהמוצר אותו הוא רכש. אחרי שזיהיתם לקוח לא מרוצה, תנסו להיות קשובים אליו, להביא אמפתיה ולבסוף להציע פיתרון שיעניק מענה גם ללקוח וגם לכם.

טיפ 3 – מערכות לייעול העבודה בעסק שלכם

בעידן הטכנולוגי של היום קיימות מערכות מידע בשוק הבאות להקל על תהליך העבודה.

מערכת CRM היא בעצם מערכת לניהול קשרי לקוחות בכל בית עסק. מערכת זו מבוססת על דטא-בייס שבעל העסק מכניס לתוכנה.  

מערכת CRM מאגדת בתוכה מכלול של פונקציות כמו: תהליכי מכירות, ניהול ושימור לקוחות, ניהול פרויקטים, משימות, מלאי ועוד.

אחד מיתרונות של מערכת CRM הוא איחוד של כל פרטי הקשר של הלקוח לתוך ממשק אחיד ונגיש בקלות.  זה מוריד את התלות בשימוש באקסל ועוד תוכנות.

בעצם מערכת CRM נועדה לחולל שינוי מהותי בבתי עסק וחברות שנועד להקל על ניהול הקשר עם הלקוחות.

תוכנת CRM נועדה גם לשפר את איכות היחסים בין העסק או החברה שלכם ללקוחות שלכם.

טיפ 4 – הדרך הנכונה לנהל עובדים

ניהול נכון של עובדים, הוא ניהול נכון של החברה כולה. חשוב שאת, בעלי החברה או עסק, תקנו להם את הערכים האלו משום שמיכם הם שואבים מקור להשראה.
הנה מספר טיפים לעבודה יעילה:

  • ביצוע עבודה עם שני מסכים – עבודה עם שני מסכים מייעלת את העבודה עם טבלאות או שיש צורך לעבוד עם שתי תוכנות שונות.
  • עבודה עם תוכנת משימות – מראה לכם כמה זמן העובד השקיע בביצוע המשימה ואיפה הוא עומד.
  • תדריך בוקר וסיכום יום – נותן תחושת שייכות ושלכל אחד יש את המקום שלו בארגון.

טיפ 5 – שמירה על מצב רוח כיפי

עבודה בצוותים לא מעט פעמים מייצרים חיכוכים וחוסר שיתוף פעולה, שזה דבר טבעי בקבוצה של בני אדם. שמירה על מצב רוח מהנה וכיפי בצוות העובדים שלכם ישמור על אחידות הצוות.
אתם יכולים לקחת את העובדים שלכם פעם בכמה זמן ליום כיף או פעילות כיפית בשביל לגבש ולצאת מן השיגרה.
העובדים שלכם מאוד יעריכו את ההשקעה שלכם בהם, מה שיכול לגרום לתחושת מסירות לחברה גבוה שתשפיע בתפקוד העבודה.

אולי תאהב גם