הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מהתחום העסקי. שיווק מקוון הפך לפופולרי בהרבה בהשוואה למערכת המסחרית המסורתית. העולם עובר כל הזמן מהפכה טכנולוגית. זו משימה קשה ביותר לעמוד בקצב ההתקדמות המעריכית בתחום המדע והטכנולוגיה, אך זה מה שמפריד בין העסקים שצומחים במהירות לבין העסקים העומדים במקום שסירבו להכיר בחשיבות שדרוג התשתית הטכנית שלהם. בעלי עסקים חייבים ללמוד כל הזמן מחדש כיצד טכנולוגיות חדשות משפיעות על אסטרטגיות השיווק, הפרסום והשירות שלהם, כך שהם יכולים להפוך את החברה שלהם לספק שירותים מנוהלים בטכנולוגיה. להלן מספר פתרונות טכנולוגיים מרכזיים שכל בעל עסק צריך להכיר ולשקול להשקיע בהם:
1. בניית אתרים המותאמים לכל גודל מסך או רזולוציה
בדרך כלל קוראים לזה "פיתוח אתרים רספונסיבי". מטרתו היא לעצב אתרים הניתנים לצפייה ייחודית ונוחה בכל מכשיר בכל גודל מסך. בעיקרו של דבר, הטקסט והכפתורים (היפר -קישורים) באתר צריכים להתאים את עצמם למכשיר המשמש לצפייה באתר. זה נעשה על ידי פישוט ותעדוף התוכן באתר ושינוי אלמנטים מהותיים מסוימים בעיצוב. הצורך לגלול ימינה ושמאלה או להתקרב כל הזמן כדי לקרוא טקסט יכול לכבות לקוחות שאין להם סבלנות לנווט באתרים מעוצבים בצורה גרועה. מכיוון שגלישה הרבה יותר נפוצה בסמארטפונים וטאבלטים, השקעה בטכנולוגיה פשוטה אך יעילה זו יכולה להעצים מאוד את קצב הצמיחה של החברה.
2. מעבר לשירות מבוסס ענן
טכנולוגיה מבוססת ענן יכולה לחסוך כסף שאחרת היו מוציאים העסקת מחלקת IT או השקעה בתשתיות IT. שירותי ענן זולים יחסית, ומאפשרים לחברות לתפקד בצורה פתוחה יותר, הסתגלותית ומגיבה יותר. ניתן לגשת מרחוק לקבצים ולמסמכים ללא צורך בשרת ריכוזי. זה מאפשר לעובדים לעבוד ביעילות רבה יותר מכיוון שיש להם גישה טובה יותר לנתונים. מחלקות בתוך החברה יכולות לתקשר ביניהן ביעילות גם כדי להגביר את הפרודוקטיביות.
3. מעבר למערכות טלפון עסקיות VoIP
VoIP (פרוטוקול Voice over Internet) הוא אמצעי תקשורת חזק. הוא מספק שיחות קוליות והעברת שיחות חינם ללקוחות. תוכל אפילו לקבל רשימה של מספרים שונים שבהם ניתן להגיע אליך לפני שתציע הודעה קולית. ניתן לשלב VoIP עם שירותי ענן לניטור שיחות נכנסות ויוצאות וכן שימוש בנתונים. הוא יכול לשמש אפילו כדסק עזרה אוטומטי, המאפשר לארגון להקרין את עצמו כספק שירותים מתקדמים בניהול טכנולוגי במקום עסק מיושן. VoIP היא בהחלט השקעה חשובה מאוד הן לעסקים בקנה מידה קטן והן לעסקים בקנה מידה גדול על מנת לשמור על ערוצי תקשורת פתוחים עם הלקוחות.
4. השקעה בשיווק בדואר אלקטרוני
למרות שמדיה חברתית תופסת מקום חשוב בפרסום, אין דבר שמשפיע יותר מאשר דואר אלקטרוני ממוסגר היטב. השקעה בשיווק טוב בדואר אלקטרוני תעזור לך לנווט בין מסנני דואר זבל ולהעביר את הנקודה שלך ללקוחות פוטנציאליים. ניתן לרכוש גישה לרשימות דיוור נרחבות מברוקרים של רשימות דיוור או מקבוצות סחר. חיבור הודעות דואר אלקטרוני קצרות ורלוונטיות הוא חיוני. מנויים אינם רוצים שכל תיבת הדואר הנכנס שלהם תתמלא בדואר האלקטרוני שלך כל הזמן! יש חשיבות עליונה להרחיק את משלוח הודעות האימייל האלה ולתת ללקוחות סיבה לפתוח אותם – שורות נושאים קליטות עוברות דרך ארוכה כאן.
5. התאמת תשתית אבטחה טובה יותר
החל מחנויות קמעונאיות קטנות ועד חברות רב לאומיות, אבטחה היא קריטית. תקלות במבנה האבטחה של חברה עלולות לגרום להפסדים עצומים. עם שימוש בטכנולוגיה חדשה ופתוחה יותר, מתעוררים מדי יום איומים לא מוכרים בדמות האקרים. בעלי עסקים חייבים להשקיע בתוכנות אבטחה מקוונות וצוותי אבטחת רשת כדי לשמור על החברה מפני נתונים או דליפות תקציב שעלולות לפגוע במוניטין של החברה. במקרה של חנויות או סופרמרקטים, הבעלים צריכים לשקול השקעה במצלמות לטאטא 360 מעלות המספקות עדכונים מתמידים ומזהים איומים באמצעות עיבוד תמונה חכם.
6. שימוש בקידום אתרים ליתרון שלך
אם אתה הבעלים של חברה שעושה את רוב עסקיה באינטרנט, השקעה במומחי SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) יכולה להשפיע לטובה על העסק שלך. SEO כרוך בשימוש במילות מפתח ספציפיות ובאלגוריתמים לחיפוש בכדי שיהיה קל למצוא את אתרים שלך באמצעות מנועי חיפוש. יישום יעיל של טכניקות קידום אתרים יכול אפילו לדחוף את האתר שלך לעמוד הראשון או השני של התוצאות שמוצגות במנועי החיפוש (כגון Google) כאשר מתבקשת מילת מפתח מסוימת הקשורה לאתר שלך.
הטכנולוגיה ללא ספק שינתה את אופן ניהול העסקים. היא תמשיך להתפתח ובעלי עסקים שיסתגלו לשינויים אלו ירוויחו רווחים עצומים. רוב הפתרונות הטכנולוגיים המפורטים לעיל מלבד אבטחה נרחבים אינם יקרים במיוחד וניתנים ליישום די פשוט. מפתה להקצות כספים לפתרונות טכנולוגיים אך חשוב גם להבדיל את הפזרנים מהפונקציונאליים. השקעה בפתרונות ה- IT הנכונים תוביל דרך ארוכה להקמת עסק נחשב, מוכוון לקוחות.